سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۴۰۲ در ۵:۱۳ ب.ظ چاپ مطلب

اعتصابات هالیوود به شهر کشیده شد

Sag-Aftra

به جز بازیگران و نویسندگان برخی دیگر از صنوف هم در لس آنجلس دست به اعتصاب زده‌اند. نکته جالب اینجاست که عده‌ای از اعتصاب کنندگان هالیوودی هم به جمع آنها پیوستند.

سوره سینما – سراسر شهر لس‌آنجلس شاهد اعتصاب ۲۴ ساعته کارکنان وابسته به خدمات شهری بود. اعضای این اتحادیه معتقدند که مسئولان شهرداری، در منظور کردن دستمزد کافی برای این کارکنان، کوتاهی می‌کنند. اما مسئولان شهری اعلام کردند که این اعتصاب، خدمات شهری را فقط در حد محدودی مختل کرده است.

اعتصاب‌کنندگان جلوی ساختمان نمادین شهرداری تجمع کرده و آمد و شد را مختل کردند. عده‌ای دیگر در فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس تجمع کردند که تعدادی از رانندگان اتوبوس‌های فرودگاه نیز در میان آنها بودند. این مسئله منجر به اختلال در پرواز عده‌ای از مسافران شد.

سیمبوا رایت قائم مقام اتحادیه کارکنان بخش فاضلاب شهری در تجمع گفت: «ما اینجا هستیم. شما صدای ما را می‌شنوید. ما از بی احترامی‌های شما وقتی صحبت به مذاکرات با ما می‌شود، خسته شده‌ایم… ما از اعضای شورای شهر خواستاریم تا به ما اجازه مذاکره مستقیم را بدهند.»

اگرچه مسئولان شهرداری به ساکنان این شهر هشدار دادند که اعتصاب این یازده هزار نفر، اختلالاتی را ایجاد می‌کند، اما کرن بس شهردار لس آنجلس اعلام کرد که شهر تعطیل نمی‌شود.

کرن بس در بیانیه‌ای گفت: «ما مقرر کردیم که هیچ بخش اورژانسی، امنیت شهری و رسیدگی به بی‌خانمان‌ها، مختل نشود… همانطوریکه هفته پیش گفتم، ما به دنبال مذاکرات منصفانه با اعضای این اتحادیه هستیم.»

اتحادیه کارکنان شهرداری، که خواستار افزایش حقوق و مزایا بوده اعلام کرده از هفته آتی دوباره مذاکرات را از سر می‌گیرد. این اعتصابات که پس از چهل سال دوباره گریبان لس آنجلس را گرفته، با ۹۸ درصد توافق اعضا انجام شده است.

اتحادیه کارکنان شهری شامل ۹۵ هزار عضو در مشاغلی نظیر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، پارکبان‌ها، نظافت‌چیان و بخش‌های دیگر خدمات شهری است.

نماینده اتحادیه در بیانیه‌ای گفت: « علی‌رغم تلاش‌های متعدد ما برای مذاکره منصفانه با مسئولان شهری، آنها هیچ احترامی برای توافقات پیشین قائل نیستند. بدیهی است که مجبور شدیم تا شکوایه دستمزد غیر منصفانه را تنظیم کنیم.»

کرن بس که این روزها در واشنگتن است در پاسخ به این اعتصابات گفت: «کارکنان شهرداری، رگ حیاتی شهر هستند و میلیون‌ها ساکن لس آنجلس به حضور این افراد نیاز دارند… باید توافق منصفانه‌ای با آنها انجام دهیم. مذاکرات در حال پیشرفت است.»

نماینده اتحادیه در صفحه توییتر خود، امسال را به «تابستان اعتصابات» تعبیر کرد و اشاره داشت که اگر توافق منصفانه‌ای انجام نشود، اعتصابات را تا پس از تابستان هم ادامه می‌دهند. او در ادامه افزود: «متولیان مسئولان شهری آماده میزبانی از بازی‌های المپیک و جام جهانی شده‌اند. با توجه به هجمه توریستی که این دو مراسم ورزشی به همراه خواهد داشت، فشارهای سنگینی بر روی دوش کارکنان شهری سوار خواهد شد.»

تمامی این مشکلات در حالی اتفاق افتاده است که این مشاغل با کمبود بیست درصدی پرسنل مواجه شده‌اند. رئیس اتحادیه در بیانیه‌ای گفت: «ما در جای جای شهر اعتصاب می‌کنیم تا به گوش مسئولان برسد که آنها باید این کمبود نیرو را جبران کنند. آنها باید به معضلات ما گوش دهند. شاید مردم ببینند که کسی برای خالی کردن سطل‌های آشغال آنها نیامده است.»

به مانند اعتصاب کارکنان هتل‌های جنوب کالیفرنیا، اعضای اتحادیه‌های نویسندگان و بازیگران نیز به جمع این معترضان در اعتصابات روز سه شنبه پیوستند.

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>