سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ شهریور ۱۴۰۲ در ۶:۳۳ ب.ظ چاپ مطلب

چاره ادامه اعتصابات در هالیوود؛ پول دستی؟!

Oscar-Isaac

پس از چند ماه از اعتصابات دوگانه هالیوود، رایان مورفی کارگردان و تهیه‌کننده باسابقه، صندوق حمایتی ۵۰۰ هزار دلاری برای حمایت از بازیگران و کارمندان حال حاضر و سابقش راه‌اندازی کرده است.

سوره سینما – رایان مورفی، چند روز پیش در طی پستی که در اینستاگرام خود منتشر کرد، از راه‌اندازی صندوق حمایتی‌ای خبر داد و عنوان داشت افراد می‌توانند به سایت مورد نظر رفته و برای این کمک مالی درخواستی را ثبت کنند.

رایان مورفی فضایی را فراهم کرده تا به بازیگران و کارمندان کنونی و سابقش همزمان با اعتصابات دوگانه هالیوود کمک مالی ارائه کند.

مورفی، صندوق حمایت از تولیدات رایان مورفی را با اعتبار ۵۰۰ هزار دلار راه‌اندازی کرده، «و اعلام آمادگی کرده تا از بازیگران استثنایی و کارمندان متعهد تولیدات رایان مورفی حمایت کند.» مورفی در روز جمعه در اینستاگرام، راه‌اندازی این صندوق را مخابره کرد و اعلام داشت افرادی که نیاز مالی دارند می‌توانند به وبسایت مشخصی رفته و از قسمت کمک مالی درخواست خودشان را ثبت کنند. از آنجایی که مورفی یکی از پرکارترین سازندگان فیلم و سریال در هالیوود است، این طرح می‌تواند هزاران نفر را تحت پوشش قرار دهد.

در این پست آمده: «هر داستانی که نوشته‌ایم، هر شخصیتی که خلق کرده‌ایم و هر دکوری که ساخته‌ایم، همگی پیام‌آور همکاری‌های بی‌نظیرمان هستند. همزمان با مواجهه همکاران من با چالش اعتصابات انجمن نویسندگان و انجمن بازیگران، ضرورت حمایت از یکدیگر از هر زمانی بیشتر است. در کنار هم، ما از این برهه نیز عبور می‌کنیم و طولی نمی‌کشد که باری دیگر در این صنعتی که عاشقانه دوستش داریم، خلق می‌کنیم، الهام می‌بخشیم و نوآوری می‌کنیم.»

اعضای انجمن نویسندگان آمریکا در ۲ مه به دلیل اختلافاتشان با اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون دست به اعتصاب زدند. اعضای انجمن بازیگران – فدراسیون هنرمندان رادیو و تلویزیون آمریکا (سگ-افترا) نیز در ۱۴ ژوئیه به صف‌های اعتصابات پیوستند، و همین امر منتج به توقف گسترده پروژه‌های هالیوود شد.

فصل جدید سریال «داستان ترسناک آمریکایی: دقیق» رایان مورفی با بازی ستارگانی اعم از اما رابرتز، کیم کارداشیان، کارا دلوین، بیلی لورد و مت زاکری، در ایام آتی ارائه خواهد شد. این سریال در زمان فیلم‌برداری مورد اعتصاب اعضای انجمن نویسندگان قرار گرفت، و رایان مورفی تهدید کرد که از رهبر این اعتصاب، وارن لیت، شکایت خواهد کرد. مورفی در آن زمان، پروژه‌های دیگری اعم از «داستان ورزشی آمریکایی» و «داستان ترسناک آمریکایی» را در دست ساخت داشت.

در میان بسیاری از کارهای رایان مورفی که بازیگران و کارمندان آن‌ها واجد شرایط کمک مالی می‌شوند می‌توان به فیلم و سریال‌هایی نظیر «جراحی پلاستیک»، «سرخوشی»، «هالیوود»، «هالستون»، «جشن فارغ‌التحصیلی»، «سیاست‌مدار»، «ای‌اچ‌اس»، «دشمنی»، «ملکه‌های جیغ و داد»، «رچِد»، «داستان جنایی آمریکایی»، «بیننده»، «قلب معمولی»، «بیننده و هیولا: داستان جفری دامر» و … اشاره کرد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>