سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ شهریور ۱۴۰۲ در ۵:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب

سازنده «هری پاتر» سریال آن را می‌سازد؟

Harry-Potter

دیوید یتس کارگردان مجموعه «هری پاتر» و «جانوران شگفت‌انگیز» در حاشیه اکران فیلم جدیدش در مورد ساخت سریال هری پاتر اظهار نظر کرد.

سوره سینما – یتس کارگردان فرنچایزهای «هری پاتر» و «جانوران شگفت‌انگیز» که با یک کار جدید به تلویزیون مکس بازگشته، به ددلاین گفت : «هرگز نگویید هرگز.»

یتس در استودیو تورنتو ددلاین در مورد فیلم جدید خود (از کمپانی نتفلیکس)، «سوداگران درد»، با نقش‌آفرینی کریس ایوانز و امیلی بلانت، که در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش گذاشته شد، صحبت کرد.

دیوید زاسلاو مدیر عامل برادران وارنر دیسکاوری در ماه آوریل تایید کرد که مکس دوباره به سراغ کتاب‌های نمادین هری پاتر رفته و قصد دارد سریالی ۱۰ فصلی از این کتاب بسازد. بعد از اعلام رسمی خبر ساخت این سریال در اوایل بهار، جستجوها برای مدیر تولید به علاوه تیم بازیگری جدید آغاز شد. جی‌.کی رولینگ و همکاران دیرینه او نیل بلر و روث کنلی-لتس از مدیران اجرایی این پروژه هستند. دیوید هیمن که در نقش تهیه‌کننده تمام قسمت‌های قبلی این فرنچایز حضور داشت، مذاکرات خود را برای این سریال نیز آغاز کرده است. شرکت برنته فیلم جی‌.کی رولینگ در این پروژه با برادران وارنر همکاری می‌کند.

یتس گفت: «من از سال ۲۰۰۵ پروژه هری پاتر را در دست گرفتم و مسیر خارق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتم.»

از هشت فیلم هری پاتری که بر اساس هفت کتاب ساخته شده‌اند، یتس چهار فیلم آخر از جمله «هری پاتر و محفل ققنوس» (۲۰۰۷)، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» (۲۰۰۹)، «هری پاتر و یادگاران مرگ» قسمت اول و دوم (۲۰۱۰ و ۲۰۱۱) را کارگردانی کرده است. علاوه بر این، یتس همچنین کارگردانی سه‌گانه «جانوران شگفت‌انگیز» را بر عهده داشته است. به طور خلاصه می‌توان گفت که یتس به هری پاتر اشراف دارد: از فروش ۹.۷ میلیارد دلاری مجموعه فیلم‌های هری پاتر و جانوران شگفت‌انگیز، فیلم‌های او ۶۳ درصد (۶.۰۷ میلیارد دلار) از باکس آفیس جهانی این فرنچایز را به خود اختصاص داده‌اند.

یتس اظهار داشت: «ما اسرار دامبلدور را در طی پاندمی و پیش از واکسیناسیون فیلم‌برداری کردیم، و برای به سرانجام رساندن آن فیلم مسیر دشواری را پشت سر گذاشتیم.»

او اضافه کرد: «محبت و احترام والایی بین من و این گروه دوست‌داشتنی برقرار بود، که البته از زمان پایان کار با یکدیگر مصاحبتی نداشته‌ایم.»

«گویی تصمیم داشته‌ایم مدتی را بر این منوال بگذرانیم.»

وی در ادامه گفت: «من از ساخت سوداگران درد بسیار هیجان‌زده هستیم.»

«پروژه‌های بسیاری پیش روی خود دارم که البته میلیون‌ها مایل از جادوگران فاصله دارند، و شامل هر چیزی می‌شوند به غیر از سحر و جادو.»

«سوداگران درد» بر اساس کتاب ایوان هیوز «فروش سخت: جرم و مجازات در یک استارت آپ افیونی» است، و داستان آن در مورد لیزا زنی است که رویای ساخت زندگی بهتر برای خودش و دخترش را دارد. او در یک داروسازی ورشکسته مشغول به کار می‌شود و با جربزه و زیرکی شرایط شرکت و خودش را ارتقاء می‌دهد، بدون آنکه بداند به زودی درگیر یک توطئه جنایی خواهد شد.