سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ بهمن ۱۴۰۲ در ۶:۴۷ ب.ظ چاپ مطلب

سریال «هری پاتر» برای ساخت آماده می‌شود

Harry-Potter

استودیو برادران وارنر دیسکاوری اعلام کرد که سریالی بر اساس جهان جادویی «هری پاتر» در سرویس استریم مکس ارائه خواهد شد.

سوره سینما – به گزارش ددلاین، همزمان با رقابتی ماراتون مانند از ارائه ایده‌های مختلف از سوی نویسندگان برای تصاحب حقوق اقتباس از هفت کتاب جی کی رولینگ، شرایط جذابی در جهان پاتر به وجود آمده است.

بگفته منابع، مارتا هیلیر، کتلین جردن، تام موران و مایکل لسلی در میان نفراتی هستند که ایده‌های خود را به سرویس استریم مکس و تلویزیون برادران وارنر ارائه داده‌اند. با ترکیب جالبی از نویسندگان بریتانیایی و آمریکایی مواجه هستیم. بر اساس شنیده‌های ما، این گروه از نویسندگان به درخواست مکس خلاقانه‌ترین ایده‌های خود را با برداشت از هفت کتاب جهان هری پاتر در دسترس استودیو قرار خواهند داد.

بر اساس داده‌های منابع موثق، اولین دور از جلسات ارائه برداشت‌ها در هفته جاری در لس آنجلس صورت گرفته و بگفته منابع، ایده‌های برتر وارد دوره بعدی در بریتانیا خواهند شد. هنوز مشخص نیست که نویسنده هری پاتر، جی کی رولینگ، که در ادینبورگ اسکاتلند زندگی می‌کند، تا چه میزان در این فرآیند دخیل بوده، اما انتظار می‌رود او در جریان تصمیم‌گیری برای سریال در قامت یکی از مدیران تولید آن حضور داشته باشد.

به گزارش ددلاین این احتمال وجود دارد که بیش از یک نویسنده در این پروژه مشارکت داشته باشند، و مکس مایل به توسعه بیش از یک ایده بر اساس داستان‌های هری پاتر است.

منابع تاکید داشتند که این فرآیند در مراحل ابتدایی خود است و در این میان نمایندگان استودیوهای مکس و تلویزیون برادران وارنر از اظهار نظر در رابطه با این موضوع خودداری کردند.

هیلیر نویسنده انگلیسی است که مدیر تولید سریال فانتزی نتفلیکس و بی‌بی‌سی، «آخرین پادشاهی»، و همچنین اسپین آف آن «آخرین پادشاهی: هفت پادشاه باید بمیرند» بود. او کارش را با سوپ آپراهای بریتانیایی نظیر «ایست‌اِندرز» و «شهر هالبی» آغاز کرد.

جردن خالق سریال «جایزه‌بگیران جوان» در نتفلیکس است که تهیه‌کنندگی آن بر عهده جنجی کوهان بود. جردن همچنین مشغول همکاری بر روی پروژه جدیدی با خالق «نارنجی مد جدید است» می‌باشد.

موران نویسنده‌ بریتانیایی خالق سریال «ساعت شیطان» آمازون است، که پیتر کاپالدی در آن به هنرنمایی پرداخت. او همچنین در سریال علمی تخیلی «غذا» و همچنین سریال درام «بیل وحشی» از آمازون همکاری داشته است.

همچنین مایکل لسلی نویسنده سریال «عطش مبارزه: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها»، و مدیر تولید درام جان لوکاره، «دخترک درامر» بود که ستارگانی اعم از فلورنس پیو، مایکل شنون و الکساندر اسکاشگورد در آن به ایفای نقش پرداختند. او همچنین زمانی قرار بود در پروژه ریبوت «سفینه جنگی گالاکتیکا» از استودیو پیکاک همکاری داشته باشد.

سریال «هری پاتر» توسط شرکت برانته فیلم و تلویزیون، که مدیریت آن بر عهده مدیربرنامه‌های رولینگ، نیل بلر است، تولید خواهد شد، و استودیو برادران وارنر نیز در این امر دخیل خواهد بود. این دو تیم با نفراتی از جمله روث کنلی-لتس و دیوید هایمن، مدیران عامل شرکت برانته در این پروژه همکاری خواهند داشت.

دیوید زاسلاو، مدیر عامل برادران وارنر دیسکاوری در ماه آوریل اظهار داشت که سریال هری پاتر «به مدت یک دهه» از فضای استریم عرضه خواهد شد.

او گفت: «من و همسرم همیشه برای سه فرزندمان کتاب‌های هری پاتر را می‌خوانیم… این که سریال هری پاتر به مدت ۱۰ فصل پشت سر هم از اچ‌بی‌او به پخش خواهد رسید من را بسیار هیجان‌زده می‌کند.»

این روند از سال ۲۰۲۳ با کیسی بلویس مدیر عامل اچ‌بی‌او و مکس آغاز شد. او اشاره داشت که پیش از اعلام رسمی این پروژه در ماه آوریل، شرکت «در تلاش بود تا این فرآیند را پنهانی پیش ببرد.»

«ما هنوز سراغ آژانس‌های سینمایی نرفته‌ایم. ما فرآیند درونی خود را داریم که افراد مورد نیازمان را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در این بین آماده نبودیم تا اخبار موجود را به طور رسمی اعلام کنیم. حالا که این اخبار علنی شده، ما همکاری خود را با آژانس بلر پارتنرشیپ (شرکت جی کی رولینگ) آغاز خواهیم کرد و به سمت اقدامات لازم برای ساخت این سریال حرکت می‌کنیم.»

جهان جادویی رولینگ، هفت کتاب هری پاتر با فروش ۶۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان از مغازه‌های خرده فروشی تا پارک‌های موضوعی و یک نمایش جهانی و همچنین فرنچایز سینمایی با اقتباس از این کتاب با مجموع فروش ۷.۷ میلیارد دلار و همچنین فروش ۱.۸ میلیارد دلار از اسپین‌آف این فرنچایز (فیلم‌های جانوران شگفت‌انگیز) را در بر می‌گیرد.