سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در ۵:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب

همکاری دی کاپریو و اندرسون سال ۲۰۲۵ در سینماها

Leonardo-DiCaprio

فیلم بعدی پل توماس اندرسون با بازی لئوناردو دی‌کاپریو که احتمالاً اقتباسی از رمان وینلند توماس فینچن است، ماه آگوست ۲۰۲۵ در سینماها عرضه خواهد شد.

سوره سینما – پل توماس اندرسون تا کنون در ۹ فیلم گذشته خود، توزیع گسترده‌ای در تابستان نداشته، اما قرار است این وضعیت با دهمین فیلم بلند بی‌نام (شاید وینلند) او تغییر کند. تولید این فیلم همچنان در کالیفرنیا با تیم بازیگری پر ستاره‌ای از قبیل لئوناردو دی‌کاپریو، شان پن، رجینا هال، تیانا تیلور، وود هریس، آلانا هایم و چیس اینفینیتی ادامه دارد، و استودیو برادران وارنر ۸ اوت ۲۰۲۵ را برای توزیع گسترده این فیلم که شامل پخش در سینماهای آیمکس می‌شود، اعلام کرده است.

این اولین باری نیست که اثر این کارگردان شناخته‌شده در سینماهای آیمکس به پخش می‌رسد؛ فیلم «آنیما» که نتیجه همکاری اندرسون با تام یورک بود، به صورت محدود در سینماهای آیمکس به پخش رسید. با این که بر سر صحنه این فیلم جدید تا کنون دوربین آیمکسی مشاهده نشده، اما دوربین‌های ویستاویژن قطع کوچک (۳۵ میلیمتری) به کار گرفته شده‌اند. این کارگردان همچنین در فیلم «آنیما» خود در سال ۲۰۱۹ از ویستاویژن قطع کوچک استفاده کرد و احتمالاً استفاده از آن را برای فیلم جدیدش دوبرابر کرده باشد؛ اندرسون قرار بود این فیلم جدیدش را در حوالی ۲۰۲۰ بسازد، اما با توجه به همه‌گیری کرونا، وی مجبور شد تا به سراغ اثر کوچکتر «لیکوریش پیتزا» برود.

با بودجه گزارش‌شده ۱۱۵ میلیون دلاری (که ۲۰ میلیون دلار از آن برای دی‌کاپریو است)، این سوال همچنان باقی است که آیا اندرسون واقعاً به سراغ رمان «وینلند» توماس پینچن رفته است؟ با احتمال بالا چیس اینفینیتی در این فیلم نقش دختر دیکاپریو را بازی خواهد کرد. فیلم‌برداری این اثر در شهر یوریکا در ایالت میزوری و همچنین خانه قبلی رونالد ریگان انجام شده است. در این بین دیالوگ‌هایی از دیکاپریو شنیده شده که مستقیماً برای رمان پینچن هستند. درک این سخت است که سرمایه‌دار ضد هنری نظیر دیوید زسلاو، ۱۱۵ میلیون دلار برای اقتباس از رمان پینچن سرمایه‌گذاری کند؛ شاید این دنیا هنوز اتفاقات غیرقابل توضیحی برای ما دارد و شاید هم بودن دی‌کاپریو در یک فیلم هر میزان سرمایه‌گذاری را برایش معقول کند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>