سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ مهر ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۲ ق.ظ چاپ مطلب

باید به دولت ثابت کنم بیکار بوده‌ام/ اتوبوس «رادیو نمایش» برای پیشکسوتان جا ندارد

shamsi-fazlolahi1

یک بازیگر و گوینده باسابقه تاکید کرد هنرمندانی که سابقه فعالیت در حوزه کودک دارند، باید در این بخش فعال‌تر شوند.

یک بازیگر و گوینده باسابقه تاکید کرد هنرمندانی که سابقه فعالیت در حوزه کودک دارند، باید در این بخش فعال‌تر شوند.

شمسی فضل‌الهی از بازی در سریال «جاده چالوس» خبر داد و  به سوره سینما گفت: آخرین کارم بازی در سریال احمد معظمی است که به زودی از شبکه تهران پخش می‌شود. حضور در یک فیلم سینمایی را نیز در برنامه دارم که چون هنوز نهایی نشده است ترجیح می دهم درباره آن صحبت نکنم.

بازیگر نمایش «دایی وانیا» همچنین گفت: به تئاتر هم فکر می کنم و برنامه هایی برای آن دارم. امروز دیدم در موزه استاد انتظامی نمایش «ریچارد سوم» روی صحنه است. باعث خوشحالی است که در نزدیکی محل زندگی من هم سالن تئاتر وجود دارد. اما در مورد سینما این طور نیست و برای رسیدن به سالن سینما باید راه زیادی را طی کنم.

او سینما رفتن را برای خانواده ها نیازمند انگیزه دانست و گفت: باید حتما فیلم های خیلی خوبی اکران شود تا مردم انگیزه پیدا کنند برای دیدن آن وقت بگذارند. همه چیز این شهر از هم دور است. این روزها هم که به خاطر پیشرفت تکنولوژی، مردم بدون سینما رفتن هم می توانند فیلم ببینند اوضاع پیچیده تر شده است.

این هنرمند پیشکسوت رادیو همچنین به فعالیت خود در رادیو اشاره کرد و گفت: فعلا فقط برنامه همیشگی «فرهنگ مردم» را دارم. یک قسمت نمایشی هم در رادیو سلامت اجرا می کنم.

رادیویی‌ها اتوبوس خود را پر کرده‌اند

شمسی فضل‌الهی درباره غیبت در «رادیو نمایش» گفت: این رادیو انگار ظرفیتش تکمیل است. یعنی اتوبوسی است که مسافران خود را سوار کرده و بقیه باید منتظر اتوبوس دیگری شوند. من دیگر بازنشسته شده ام. این وظیفه آن هاست که بیایند و از کسی مثل من دعوت به کار کنند تا از این طریق خاطرات مردم را زنده کنند. متقاضی کارهای نمایشی زیاد است اما بازده آن کم است. با این حال باز برنامه سازان ترجیح می دهند اتوبوس های خود را پر کنند.

این هنرمند درباره سینمای کودک نیز گفت: این خیلی خوب است که کسانی که کار کودک بلد هستند دوباره به سینما بیایند و فعالیت خود را آغاز کنند. افرادی مثل برومند و کرامتی باید کار کنند و برای سینما برنامه بسازند. متاسفانه کار خوب کودک نداریم. خیلی سعی کردیم کار کودک در رادیو هم دوباره راه بیافتد ولی متاسفانه موفق نشدیم. تولیدی برای کودک وجود ندارد. تمام عرصه را دربست به غربی ها سپردیم تا برای کودکان ما فیلم و کارتن تولید کنند.

وی افزود: البته شبکه دوم به عنوان شبکه کودک دارد کار می کند ولی این کافی نیست. ما انیمیشن کودک خوبی نداریم. نمایشنامه ها و فیلم های خوبی تولید نمی شوند. اصلا بحث رادیو بسیار جدی است و باید مثل گذشته روزی دو نوبت برنامه کودک داشته باشیم. درست است که مردم رادیو را در ماشین گوش می‌دهند اما برنامه کودک خوب حتی می تواند مخاطب رادیو را افزایش دهد.

shamsi-fazlolahi2

موبایل و تبلت کودکان را با برنامه‌های ایرانی پر کنیم

این هنرمند باسابقه رادیو همچنین گفت: چرا اصلا فیلم هایی تولید نمی شود که بچه ها روی موبایل ها و یا تبلت های خود آن را تماشا کنند؟ سینمای کودک بسیار مهم است. باید حرفه ای ها دوباره با آن آشتی کنند و فیلم بسازند.

گوینده کارتون مشهور «بامزی» درباره حضور کمرنگ راوی در فیلم‌ها گفت: روایت برای بچه های کوچک بسیار مهم است. جزئیات مفرح یا آموزنده با لحن خوب باید برای بچه ها تعریف شود به شرط این که در آن شعار و یا تبلیغ وجود نداشته باشد. ادبیات روایت می تواند جاذبه های زیادی را در فیلم ایجاد کند ولی متاسفانه انگار اصلا قصه های خوب و طنز آمیز نداریم.

فضل‌الهی گفت: مدتی قبل شبکه دوم سیما از من برای حضور در یک برنامه صحبت کردند. قرار بود در این برنامه یک مادربزرگ باشم که قصه تعریف می کند. اما بعدا گفتند که بودجه نداریم و سازمان هم دیگر اجازه نمی دهد اسپانسر بگیریم. به نظر بنده این برنامه ساز است که باید برنامه اش را برا ی مدیران توجیح کند و بودجه بگیرد.

او ادامه داد: مدیری که هیچ شناختی از مساله کودک و نیازهای او ندارد مسلما نیازی نمی بیند برای آن پول خرج کند. او فقط یک مدیر است که حالا مدتی هم در بخش کودک مشغول به کار شده است. آن کسی که سال ها در این زمینه کار کرده باید برود و برای ساختن کار کودک تلاش کند.

حضور در اداره مالیات بر درآمد

این هنرمند پیشکسوت در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که این روزها به چه کاری مشغول است گفت: فعالیت عمده ام این روزها مراجعه به اداره مالیات است. وقتی کاری می کنیم قرارداد آن را می بریم و مطابق آن مالیات می‌پردازیم. ولی وقتی کاری انجام نداده ایم، توضیح این موضوع سخت می شود که هیچ قراردادی نداریم. برای همین باید بارها به سازمان مراجعه کنیم و تا بتوانیم ثابت کنیم امسال بیکار بوده‌ایم. قبلا سالی یک بار این وضعیت را داشتیم ولی حالا هر ۶ ماه باید در این زمینه توضیح بدهیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>