سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ خرداد ۱۳۹۴ در ۹:۵۲ ق.ظ چاپ مطلب

گفت و گوی لیلا حاتمی و علی مصفا در یک ماهنامه سینمایی

42-mag-64

شصت‌ و‌ چهارمین شماره‌ مجله‌ ۲۴ به‌همراه گفت‌ و گویی با لیلا حاتمی و علی مصفا درباره‌ «در دنیای تو ساعت چند است؟» منتشر شد.

شصت‌ و‌ چهارمین شماره‌ مجله‌ ۲۴ به‌همراه گفت‌ و گویی با لیلا حاتمی و علی مصفا درباره‌ «در دنیای تو ساعت چند است؟» منتشر شد.

سوره سینما- شیوه‌های تحلیل نقش‌، روش‌های بازی در مقابل دوربین و ویژگی‌های یک فیلمنامه‌ی خوب هم از دیگر بحث‌هایی جذابی است که لیلا حاتمی و علی مصفا در این گفت‌وگوی مفصل و خواندنی درباره‌اش صحبت کرده‌اند. تصویر روی جلد این شماره به‌همین مناسبت به عکسی از این دو بازیگر در فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ اختصاص دارد.

در پرونده‌ی فیلم ماه سینمای ایران شماره‌ی جدید مجله‌ ۲۴ می‌توانید مجموعه مطالبی درباره‌ فیلم من دیه‌گو مارادونا هستم بخوانید. گفت‌وگوی بهنام بهزادی با بهرام توکلی و دو نقد موافق و مخالف درباره‌ی این فیلم بحث‌برانگیز مهم‌ترین مطالب این پرونده است.

در صفحات روی پرده‌ی سینمای ایران این شماره علاوه بر مرور چهره‌های ماه و بازیگران ماه، مصاحبه‌ی حبیب رضایی با رخشان بنی‌اعتماد درباره‌ی فیلم قصه‌ها منتشر شده است. سه نقد درباره‌ی قصه‌ها، روز مبادا و مردی که اسب شد به قلم کریم نیکو‌نظر،‌ یحیی نطنزی و علی ایمانی از دیگر مطالب این بخش از مجله است.

پرونده‌ی فیلم ماه سینمای دنیای شماره‌ی خردادماه مجله‌ ۲۴ به نقد و بررسی شش فیلم بازی تقلید، بین‌ستاره‌ای، چشم‌های درشت، شبگرد، عیب ذاتی و فورس ماژور اختصاص دارد. نقد‌های حسین معززی‌نیا، علی مصلح‌‌حیدرزاده، آرش خوش‌خو، نیما حسنی‌نسب، امیر پوریا و مجید اسلامی به‌همراه شش گفت‌وگو با کارگردان‌های این فیلم‌های بحث‌برانگیز را می‌توانید در این پرونده بخوانید.

42-mag-64-cover

پرونده‌ی بازیگر ماه سینمای دنیا به مرور کارنامه‌ی ادوارد نورتن اختصاص دارد. بررسی قابلیت‌ها و نقاط عطف زندگی حرفه‌ای ادوارد نورتون، گفت‌وگوی بنت میلر با این بازیگر تحسین‌شده و یادداشتی به قلم دیوید دنبی از مهم‌ترین مطالب این پرونده‌ی پرطرفدار است. در ادامه‌ی صفحات سینمای دنیا آندری زویاگینتسف، فرانسوا اوزون، وس اندرسون، نوری بیلگه جیلان و جیم جارموش درباره‌ی آیین سینمارفتنشان گفته‌اند و وودی آلن ویژگی‌های ۱۰ فیلم برگزیده‌ی کارنامه‌اش را مرور کرده است.

از این شماره در انتهای مجله صفحه‌ی جدیدی هم به نام «پایان‌بندی» دایر شده که در آن مجموعه مطالبی درباره‌ بهترین پایان‌بندی‌های تاریخ سینما منتشر می‌شود. در این شماره علاوه بر مقدمه‌ی سردبیر درباره‌ی این بخش می‌توانید یادداشت‌‌هایی درباره‌ی پایان‌بندی تأثیرگذار فیلم پدرخوانده بخوانید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>