سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ آذر ۱۳۹۴ در ۲:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب
اسماعیلی کارگردان «نجم الثاقب»:

دیدن شرایط مردم عراق باعث شد بخش هایی را به «نجم الثاقب» اضافه کنم/ یادی از مدافعان شهید حرم

najmol-sagheb1

کارگردان نمایش «نجم الثاقب» تأکید کرد با شنیدن اخبار جنگ و دشمنی با مدافعان حرم های مقدس شیعه و بودن در فضای حزن انگیز نجف، بخش هایی را به این نمایش اضافه کرده است.

najmol-sagheb1

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی؛ مُهنا، سعید اسماعیلی کارگردان نمایش «نجم الثاقب» درباره دومین تجربه اجرا در مسیر پیاده روی زائران کربلا اظهار کرد: تا امروز هفتم آذر پنج روز از اجرای ما گذشته است و تا به حال ۲۰ اجرا داشته ایم. به طور میانگین در هر اجرا هزار بیننده از سراسر جهان به تماشای نمایش ما نشسته اند.

وی بازیگران این اثر را ترکیبی از هنروران عراق و ایران معرفی و بیان کرد: با حضور این هنروران و دیگر همکاران گروه فصل شیدایی، ۱۰۰ نفر در اجرای این نمایش، مشارکت می کنند.

این کارگردان اجرای امسال را تجربه ای خوب و شیرین دانست و ادامه داد: در این دومین سال، مکان اجرا بهتر و مناسبتر و امکاناتمان نیز مجهزتر شده است. ضمن اینکه نسبت به سال گذشته، تعداد و روزهای اجرا هم زیاد شده است.

فضای حزن انگیز نجف به خاطر شهدای مدافع حرم

اسماعیلی درباره اجرای نمایش در مسیر نجف به کربلا و در عمود ۲۸۵ موکب امام رضا (ع) نیز توضیح داد: روزهایی که برای بازدید لوکیشن می آمدم و مشرف به حرم امیرالمؤمنین می شدم، فضایی حزن انگیز غالب بود. سیل شهدایی را می دیدم که برای دفاع از عتبات عالیات به شهادت رسیده بودند و حالا با مراسم خاص مردم عراق، تشییع می شدند.

najmol-sagheb2

وی تصریح کرد: مردم عراق از خیلی وقت گذشته تاکنون رنج دیده و محنت کشیده جنگ هستند. حتی در حال حاضر هم جای جای مسیر پیاده روی، چادرهای جنگ زده هایی است که بدون اینکه آینده ای برای آنها ترسیم شده باشد، به سختی زندگی می کنند و معلوم نیست چند سال باید دراین شرایط باشند.

شنیدن اخبار دشمنی با مدافعان حرم باعث شد به این مهم بپردازم

کارگردان «نجم الثاقب» یادآور شد: دیدن این فضا و شنیدن اخبار جنگ و دشمنی با مدافعان حرم های مقدس شیعه، مجبورم کرد که در این فرصت کوتاه به این مهم بپردازم. بنابراین در «نجم الثاقب» پس از ذکر مصائب، تصاویری از سوریه و نصب پرچم بر گنبد مطهر حضرت زینب، انفجارهای پی درپی در سوریه، حرمین عسکریین و هجوم داعش و.. را می بینیم.

najmol-sagheb3

وی در پایان تأکید کرد: سپس دلاور مردیهای مبارزان و تشییع شهدای مردم عراق، لبنان، بحرین، یمن و ایران را تماشا و یادی از مدافعان حرم می کنیم.. درپایان نمایش نیز دعای بر فرج منتقم مظلومان و ستمدیدگان خوانده می شود.

اجرای «نجم الثاقب» تولید مرکز مُهنا، در مسیر نجف به کربلا و در عمود ۲۸۵ موکب امام رضا (ع) به کارگردانی سعید اسماعیلی از دوشنبه دوم آذر (۱۱ صفر) آغاز شده و تا ۱۱ آذر (۱۹ صفر) ادامه خواهد داشت.

دیگر عوامل اصلی این نمایش عبارتند از مجری طرح: محمد نیاکان، طراح نور: عباس رحمانی، طراح صحنه و دکور: آنه محمد ایری، مدیر تولید: نادر قنبری، پخش صداوتصویر: سیدحنیف خیرالامور و جلوه های ویژه: رضا ترکمان.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>