سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ آذر ۱۳۹۴ در ۱:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب

ابوالقاسم طالبی: بعید است «یتیم خانه ایران» به جشنواره فیلم فجر برسد

yatimkhane-iran

کارگردان فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» از کندی پیشرفت مراحل فنی فیلم خبر داد و از عدم احتمال حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت.

به گزارش سوره سینما، ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم «یتیم خانه ایران» درباره مراحل فنی فیلم و حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: هم اینک مراحل فنی فیلم در حال انجام است. صداگذاری توسط بهمن حیدری در حال انجام است و موسیقی فیلم را سرگئی کروتسنکو می سازد.

وی درباره حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: علاقمندیم در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر حضور داشته باشیم اما مراحل فنی به کندی پیش می رود و بعید است بتوانیم فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانیم.

بنابراین گزارش، سرگئی کروتسنکو دومین همکاری خود را با ابوالقاسم طالبی در یتیم خانه ایران تجربه می کند اولین همکاری این دو هنرمند در فیلم «قلاده های طلا» رقم خورد. «یتیم‌خانه ایران» تنها فیلم سینمایی است که پس از گذشت یک قرن از قحطی بزرگ در ایران به این مهم می پردازد این فیلم  داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ و در کوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد را روایت می کند.

در این فیلم علاوه بر بازیگران ایرانی از بازیگران خارجی هم استفاده شده است. علیرام نورایی، جعفر دهقان، فرخ نعمتی‏، قطب الدین صادقی، بهار محمد پور، علی شادمان، بهارک صالح نیا، والا شهیری، حمید تاج دولتی، ایمان صفا، مهری آل آقا، ، محسن حسینی، اصغر حیدری،  ملیکا شعبان، مصطفی بهشتی، مجید معافی ایفای نقش می‌کنند. برایان تورفه از انگلیس، کامرون چاپمن از انگلیس، برت جان کورن از هلند، پاول دیونی از انگلیس، جان اتول از ایرلند، توبی هیوز از انگلیس و کلوم کوتس از انگلیس از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی حضور دارند.

بخش اعظم صحنه های فیلم در دکورهای بازسازی شده در شهرک غزالی و سوله های اطراف تهران جلوی دوربین رفت. این فیلم علاوه بر تهران در شمال کشور  و در شهرهای مازندران و  جنگل های گیلان هم فیلمبرداری شد.

منیع: خبرگزاری فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>