سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ بهمن ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب

«سینما کلاسیک» ، «هفت سامورایی» و اقتباس‌های آن

haft-samurai

برنامه «سینما کلاسیک» شبکه نمایش، که با هدف پخش فیلم های کلاسیک تاریخ سینما آغاز شده است این هفته به سراغ فیلم های «هفت سامورایی» و اقتباس های متعدد آن می‌رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، فیلم «هفت سامورایی» ساخته آکیرا کوروساوا از مطرح ترین فیلم های این کارگردان ژاپنی است که با داستان حفاظت از گروهی دهقان و کشاورز در برابر حمله راهزنان و نبرد بر سر شرافت در تاریخ سینما جاودانه شده است.

«هفت سامورایی» در سال ۱۹۵۴ ساخته شد و در سال ۱۹۶۰ جان استورجس فیلم «هفت دلاور» را، با اقتباس از این فیلم ساخت. هفت دلاور داستان مردم فقیر دهکده ای است که هر از چندگاهی مورد حمله راهزنان قرار می گیرند. مردم دهکده از گروهی هفت تیرکش کمک می گیرند تا راهزنان را شکست دهند.

«بازگشت هفت دلاور» و «هفت سوار دلاور» و «لاکی لوچیانا» اثر فرانچسکو رزی ، «سقوط امپراطوری رم» اثر آنتونی مان و «بازداشتگاه شماره۱۷ » اثر بیلی وایلدر از فیلم هایی است که در ادامه هفته پخش خواهد شد.

همچنین پخش سریال «اشک ها و لبخند ها» به کارگردانی حسن فتحی و درونمایه طنز از ۳ بهمن هر شب ساعت ۱۹ در شبکه نمایش آغاز شده و روز بعد ۵:۳۰ بامداد و ۱۳:۱۵ تکرار خواهد شد.

این سریال که از حضور بازیگرانی چون مهدی هاشمی، گوهر خیراندیش، شهره لرستانی و هومن برق نورد بهره می برد در ۱۲ قسمت ساخته شده است.

داستان سریال در مورد زنی با نام شمسی است که در پی تصادف راهی زندان می شود. اما برای سر و سامان دادن به زندگی پسرش خسرو برای ۱۵ روز از زندان مرخصی می گیرد. شمسی برای خواستگاری دختر برادرش حشمت می رود اما حشمت موافق سر گرفتن این ازدواج نیست و از طرفی جرات بیان مخالفتش را نیز ندارد و به ناچار دروغی می گوید که همه چیز را بهم می ریزد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>