سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۴ در ۱:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب

جنیفر لارنس پردرآمدترین نامزد اسکار امسال شد

jennifer-lawrens

در حالی جنیفر لارنس به عنوان پردرآمدترین نامزد امسال اسکار انتخاب شده که حتی یک نامزد زن دیگر در بخش بهترین بازیگر ، حداقل درآمد برای ورود به لیست پردرآمدترین بازیگران را نداشت.

به گزارش سوره سینما، به نقل از فوربز، جوایز اسکار امسال از همین الان با کنار گذاشتن ستاره‌هایی مثل ویل اسمیت و ادریس آلبا باعث شده خیلی‌ها ناامید شوند اما یک ستاره هست که روشن‌تر از چند سال اخیر می‌درخشد: جنیفر لارنس ۲۵ ساله که برای فیلم «جوی» چهارمین نامزدی جایزه اسکار خود را گرفته و جوان‌ترین فردی است که توانسته چهار بار نامزد اسکار بشود.

لارنس امسال برای ایفای نقش جوی مانگانو در درام ساخته دیوید او.راسل نامزد اسکار شده؛ فیلمی که تا به حال منتقدان نظرهای متفاوتی نسبت به آن داشتند. در بخش بهترین بازیگر زن، او با کیت بلانشت برای «کارول»، شارلوت رمپلینگ برای «۴۵ سال»، سیرشا رونان برای «بروکلین» و بری لارسون برای «اتاق» رقابت می‌کند.

با این حال بر خلاف دیگر نامزدهای بازیگری اسکار، جنیفر لارنس توانسته در صدر لیست پردرآمدترین بازیگران زن قرار بگیرد. بین ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ که بازه زمانی جدیدترین رده‌بندی فوربز است، او توانست تقریبا ۵۲ میلیون دلار پیش از مالیات کسب کند که دلیلش هم درآمدهای فیلم‌های «بازی‌های گرسنگی»، پیش‌پرداخت پول «جوی» و یک قرارداد سودمند با دیور (Dior) بود.

حتی یک نفر دیگر از نامزدهای اسکار بخش بهترین بازیگر زن یا بهترین بازیگر مکمل زن نتوانستند ۶ میلیون دلار لازم حداقل برای ورود به لیست پردرآمدترین بازیگران زن را به دست بیاورند. لارنس که در همان بازه زمانی موفق شد بیشتر از وین دیزل و بردلی کوپر درآمد داشته باشد، تنها مغلوب رابرت داونی جونیور و ۸۰ میلیون دلار درآمد پیش از مالیات او شد که بیشتر نتیجه عملکرد خوب فیلم‌های مارولی مثل «انتقام‌جویان: عصر اولتران» بود. اما داونی که پیش از این برای فیلم‌های «تندر استوایی» و «چاپلین» نامزد دریافت اسکار شده بود، امسال در رقابت اسکار حضور ندارد. به این ترتیب، لارنس یک ترکیب بسیار نادر است: ستاره‌ای بسیار پردرآمد که محبوب منتقدان هم هست.

آخرین بازیگر زنی که توانست در چنین بازه‌ای در صدر لیست پردرآمدترین‌های فوربز قرار بگیرد و نامزد دریافت جایزه اسکار هم بشود، ساندرا بولاک بود. او در سال ۲۰۱۴ برای فیلم «جاذبه» نامزد اسکار شد و بعد هم ۵۱ میلیون دلار درآمد داشت تا در صدر لیست جای بگیرد. لارنس همین کار را برعکس انجام داد؛ اول بیشترین پول را درآورد و بعد هم در لیست جوایز قرار گرفت.

اگر او یکشنبه (دوشنبه صبح به وقت ایران) بتواند جایزه طلایی را به خانه ببرد، اولین بازیگر پردرآمدی خواهد بود که توانسته در همان سال، اسکار را هم از آن خود کند. لارنس پیش از این هم برای فیلم دوست‌داشتنی سال ۲۰۱۲ «دفترچه بارقه‌های امید» موفق به کسب جایزه اسکار شده بود.

منبع: مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>