سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ تیر ۱۳۹۵ در ۴:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

تصویب بی‌سر و صدای طرح اکران فیلم‌های خارجی در سینماها/ رئیس سازمان سینمایی: اکران فیلم‌های خارجی در اولویت نیست

ekran-khareji

در حالی که رییس سازمان سینمایی به تازگی از در اولویت نبودن اکران فیلم‌های خارجی در سینماها گفته بود، سخنگوی شورای صنفی نمایش از تصویب اکران این آثار در سینماها خبر داد.

به گزارش سوره سینما، اکران فیلم‌های خارجی در سینمای ایران از جمله موضوعاتی است که همواره مورد بحث بوده و طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد. موافقان این طرح معتقدند که اکران این اثار باعث رونق گرفتن سینمای کشور می‌شود و از سوی دیگر مخالفان آن نیز معتقدند با اکران فیلم‌های خارجی و تنگ شدن دامنه نمایش فیلم‌های داخلی در سینماها، وضعیت مالی سینما ایران وخیم‌تر از وضع فعلی می‌شود.

اما در حالی که قرار بود طرح اکران آثار خارجی در سینمای ایران به طور رسمی مورد بررسی قرار گیرد و بعد از بررسی نظر کارشناسان تصویب شد، به تازگی غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در ارتباط با تصمیم این شورا درباره اکران آثار خارجی گفت: از این پس فیلم های خارجی با دریافت پروانه نمایش از وزارت ارشاد و حواله نمایش از شورای صنفی نمایش می توانند در سینماهای کشور اکران شوند. این درحالی است که این طرح بدون اعلام ساز و کار آن به مرحله اجرایی رسیده است.

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در دیدار صبح روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با اعضای  شورای مرکزی پخش کنندگان سینمای ایران در پاسخ به پرسش اعضای شورا مبنی بر تمایل سازمان سینمایی بر اکران فیلم های خارجی گفت: این امر با توجه به کمبود فضا و سالن برای اکران فیلم های ایرانی در اولویت نیست، با این وجود مساله اکران فیلم های خارجی و اتخاذ تصمیم مناسب در دست بررسی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>