سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۵ در ۱:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

یک هموطن مشهدی دو هزار فیلم به پژوهشکده موزه سینما اهدا کرد

mooze-cinema-film

دو هزار فیلم ایرانی متعلق به فیلمسازان سینمای بعد از انقلاب توسط یکی از هموطن های مشهدی به آرشیو فیلم پژوهشکده موزه سینمای ایران اهدا شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی موزه سینما، ابوالفضل حسینی از فعالان و دوست داران سینما به تازگی دوهزار فیلم سینمایی که متعلق به فیلمسازان سینمای بعد از انقلاب است را به پژوهشکده موزه سینما اهدا کرده است.

حسینی درباره دلایل اهدای این آثار به آرشیو فیلم پژوهشکده موزه سینمای ایران گفت: جمع آوری آرشیو غنی از فیلم های سینمای ایران از دغدغه ها و البته لذت هایی است که همواره داشته ام و این فیلم های جمع آوری شده حاصل یک عمر علاقه و دلبستگی من به سینمای ایران است.

این هموطن مشهدی ادامه داد: بعد از جمع آوری مجموعه ای از فیلم های سینمای ایران، تصمیم گرفتم آنچه در اختیار دارم را برای استفاده سایر علاقمندان به سینمای ایران به یک مرکز سینمایی بسپارم و پس از بررسی مراکز مختلف سینمایی به این جمع بندی رسیدم که پژوهشکده موزه سینمای بهترین فضا برای اهدای داشته های سینمای ایران است.

وی در پایان صحبت های خود گفت: در میان آثار اهدایی فیلم هایی متعلق به کارگردان هایی چون بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی، خسرو سینایی، سیروس الوند، محمدعلی نجفی، داود میرباقری و … وجود دارد.

پیش از این هموطنان دیگری نیز فیلم هایی را به آرشیو موزه سینما هدیه کرده اند. علی بختیاری از علاقمندان و فعالان سینما است که چندی پیش هزار حلقه نگاتیو و پزیتیو از فیلم های سینمای ایران و جهان را به موزه سینما اهداء کرده است.

آرشیو فیلم پژوهشکده موزه سینما گنجینه غنی از آثار سینمای ایران را دربر می گیرد که این آرشیو درحال دیجیتال شدن و دسته بندی است.

در همین راستا پژوهشکده موزه سینما به منظور غنی شدن گنجینه سینمای ایران آماده دریافت و نگهداری آثار آرشیوی هموطنان است. همچنین این آرشیو به صورت امانی و ملاحظه در محل پژوهشکده در اختیار علاقمندان، دانشجویان و پژوهشگران سینمای ایران قرار می گیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>