سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ خرداد ۱۳۹۲ در ۱:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب

فرجى:شورای صنفی با نمایش «ملکه» در سینما استقلال موافقت نکرد

faraji

فرجی گفت:از شورای صنفی درخواست کردیم تا از روز چهارشنبه دو سانس سینما استقلال را به نمایش فیلم «ملکه» اختصاص دهیم اما شورا با این کار موافقت نکرد .

سوره سینما – فارس نوشت :«غلامرضا فرجی» مدیر پخش و بازاریابی حوزه هنری درباره علت عدم نمایش فیلم «ملکه» در سینما استقلال گفت: سینما استقلال هیچ گاه تخلف نکرده است و «حوض نقاشی» براساس حواله شورای صنفی  در این سینما از روز چهارشنبه اکران شده است.

وی درباره نمایش فیلم «حوض نقاشی» در سینما استقلال گفت: به دلیل عدم آماده نمایش شدن فیلم «چه خوبه برگشتی» برای نمایش از روز چهارشنبه در سینماها به سرگروهی سینما استقلال ،  از طرف شورای صنفی به مدت یک هفته این سینما  آزاد اعلام شد و براساس این تصمیم شورا اعلام کرد هر فیلمی را به جزء فیلم های سرگروه که در حال نمایش است ، سینما استقلال می توانددر این مدت به نمایش بگذارد به همین دلیل فیلم «حوض نقاشی» در این سینما تاآماده شدن فیلم «چه خوبه که برگشتی» به نمایش گذاشته شده است.

شورا با نمایش دو سانس «ملکه» در استقلال مخالفت کرد

وی در ادامه گفت: دو هفته اول فیلم «ملکه» اکران شد که متاسفانه یک هفته کف فروش مناسبی نداشت و شورای صنفی به دلیل ارزش های فیلم به آن اضافه کرد . ما هم به دلیل ارزش های فیلم از شورای صنفی درخواست کردیم تا از روز چهارشنبه دو سانس سینما استقلال را به نمایش فیلم «ملکه» اختصاص دهیم با توزیع کننده فیلم هم هماهنگی های لازم صورت گرفت اما  شورای صنفی نمایش با این کار موافقت نکرد .

ادامه نمایش «ملکه» در سینما سپیده

فرجی در پاسخ به این سوال که گفته می شود حوزه هنری از فیلم «ملکه» حمایت نکرد گفت: ما براساس تصمیم شورای صنفی نمایش عمل کردیم و پیشنهاد هم برای نمایش فیلم در سینما استقلال دادیم که مورد موافقت قرار نگرفت از سوی دیگر سینما سیپده که توسط حوزه هنری اداره می شود همچنان به نمایش فیلم سینمایی «ملکه» ادامه می دهد.

فرجی در ادامه به تعداد هفته های نمایش  «حوض نقاشی»در تهران اشاره کرد و گفت: محاسبه فروش  فیلم هایی که در نوروز ۹۲  به نمایش درآمدند به گونه ای است که هفته های فروش آنها در سال ۹۱ در نظر گرفته نمی شود. «حوض نقاشی» در سال ۹۲ تنها ۸ هفته به سرگروه سینما آزادی به نمایش درآمد و با کف فروش ۳۷ میلیون تومان سرگروه خود را از دست داد.

مدیر پخش حوزه هنری در پاسخ به این سوال که در شهرستان ها از فیلم «حوض نقاشی»حمایت خاصی صورت گرفت گفت:نمایش فیلم در  شهرستان ها براساس توافق با پخش کننده ها صورت گرفت  و  به تناسب حوزه هنری سینماهایش را در اختیار تمام فیلم های نوروزی ۹۲ قرارداد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>