سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ مرداد ۱۳۹۶ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

فیلم سینمایی «خاطرات پاییزى» پاییز اکران مى‌شود

khaterat-paeezi

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» به کارگردانى على فخر موسوى از اکران این فیلم در فصل پاییز خبر داد.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم «خاطرات پاییزی»، به گفته سید امیر سیدزاده فیلم سینمایى «خاطرات پاییزى» به کارگردانى على فخر موسوى و تهیه‌کنندگى مشترک امیر سیدزاده و ویکتور ویلهلم بعنوان محصول مشترک ایران، چک و اوکراین در نوبت اکران پاییزى سینماهاى هنر و تجربه قرار گرفته است.

این فیلم که با بازى نازنین احمدى شاهپور آبادى بعنوان بازیگر نقش اول زن به طور کامل در خارج از ایران فیلم بردارى شده است، تاکنون جوائز متعددی همچون دیپلم افتخار ونشان یادبود سازمان حمایت از قربانیان جنگ وابسته به سازمان ملل و اتحادیه اروپا، جشنواره بین‌المللی کرونا کارپات ۲۰۱۶ ، جایزه ارکیده طلایی و فیلم منتخب مردمی از جشنواره ترنُپیل ۲۰۱۶ اوکراین و… را در جشنواره‌هاى مختلف بدست آورده و فیلم افتتاحیه جشنواره بین المللی Dream City 2016 بوده است.

«خاطرات پاییزی» که در جشنواره سى و پنجم فیلم فجر در بخش هنر و تجربه و جشنواره جهانى فیلم فجر نیز حضور داشته، به صورت مشترک توسط ویلهلم کرتیو سنتر (جمهوری چک) و افرند فیلم آریا (ایران) با همکاری اُپتیما فیلم (اوکراین) ساخته شده است.

فیلمنامه «خاطرات پاییزی» را کاترین تورچانیکووا، علی فخرموسوی و ویکتور ویلهلم بر اساس داستانی از علی فخر موسوی نوشته‌اند.

این فیلم عاشقانه‌ای ضد جنگ است و قصه دختری را به تصویر می‌کشد که خانه و خانواده‌اش مورد حمله و تجاوز گروه‌های تروریستی قرار گرفته است؛ او که آواره‌گی، نابینایی و حتی از دست دادن قدرت تکلم را تجربه می‌کند در نهایت می‌تواند آرامش و عشق را در گوشه‌ای دیگر از دنیا در کنار مردمی که خود آسیب دیده از جنگ هستند، بیابد.

فیلمبرداری «خاطرات پاییزی» اول اکتبر ۲۰۱۵ در کشور اوکراین آغاز شد.

نازنین احمدی شاهپورآبادی، الکساندر ایگناتوشا، دِمیترُ لِنارتوویچ، تاتیانا یوریکووا، گالینا یابلونسکا و نَظَر رِگوش بازیگران این فیلم هستند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: دیمیتری ویشنیاک، مدیر صداگذاری: نیک استریلِسکی، تدوین: الکسانددر نِدبایف، طراح لباس: آلِنا زاویدیوسکا، طراح صحنه: رُسلان پیساچِنکو، طراح چهره‌پردازی: گریم: کاترینا ستارُوُیتووا، موسیقی متن: رُمان کروتین، انتخاب بازیگر: ویکتوریا لینهارتووا.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>