سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۳۹۶ در ۸:۲۷ ب.ظ چاپ مطلب

آیت‌ الله حسینی همدانی: حوزه هنری همواره موضع گیری‌های مناسب داشته است

hoseini-hamedani

آیت‌ الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهر کرج گفت: حوزه هنری همواره در زمان مناسب موضع گیری‌های مناسب داشته است

به گزارش سوره سینما، آیت‌ الله حسینی همدانی نماینده محترم ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهر کرج روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه در مراسم اختتامیه اولین فراخوان سراسری شعر هجو «رقص شمشیر جاهلی» در استان البرز،‌ بیان داشت که حوزه هنری همواره به موضع گیری در زمان مناسب به جهت اعتبار موضوع پرداخته است و این فراخوان نیز به موقع و هوشمندانه طراحی و اجرا گردید.

ایشان ضمن ارائه مطالبی پیرامون جایگاه مسئولیت پذیری در هنر به نکاتی در مورد ابعاد مختلف هنر از منظر قرآن و روایات پرداختند و فرمودند: اساساً هنرمند ارزشی، اگر اثری خلق کند قبلاً به او عنایتی از جانب خداوند شده است و کسی که مشغول کار هنری می‌شود مثل خالق، هر لحظه چیزی نو با همان توازن، دقت و زیبایی ایجاد می‌کند.

ایشان در ادامه با بیان خاطره‌ای از شهید چمران بیان ابراز داشتند که اسلام همیشه به هنر مثبت نگاه کرده است و هنگامی که اثری از یک هنرمند مشاهده می‌کنیم، شخصیت آن هنرمند برای ما جلوه‌گری می‌کند و هرچه اثر ظریف‌تر باشد خالق آن بیشتر تکریم می‌شود.

در ادامه حضرت آیت الله حسینی همدانی قرآن کریم را بزرگترین اثر هنری دانستند و از همه شاعران و هنرمندانی که بر اساس دغدغه فرهنگی و توجه به مطالبات رهبری در این فراخوان کشوری شرکت کرده اند تقدیر نمودند.

در پایان نیز کتاب منتخب اشعار این فراخوان کشوری با حضور ایشان و همراهی سردار مولایی فرمانده سپاه البرز رونمایی گردید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>