سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ دی ۱۴۰۲ در ۲:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب
باقی مانده از مراسم گلدن گلوب؛

حمایت از رژیم صهیونیستی با ربان زرد رنگ

golden-globe-awards

هشتاد و یکمین دوره از مراسم گلدن گلوب برگزار شد و یک‌سری از حواشی همیشگی خود را در پی داشت، اما همان‌طور که انتظار می‌رفت ستارگان هالیوودی هیچ گونه اشاره‌ای به اتفاقات چندین ماه گذشته در غزه نداشتند.

سوره سینما – طی این مراسم عده‌ای از بازیگران هالیوودی نظیر جین اسمیت کامرون (سریال وراثت) و جان اورتیز (داستان آمریکایی) روبان‌های زرد رنگی در حمایت از رژیم صهیونیستی به سینه زده بودند که در پی این امر حواشی زیادی در میان افراد معروف و مردم عادی در شبکه مجازی ایکس (توئیتر) رخ داد.

در پی این اقدام یک نفر در ایکس پستی را با این مضمون منتشر کرد: «خطاب به تمام سلبریتی‌هایی که در مراسم گلدن گلوب روبان‌های زرد رنگ بر سینه زدند، شما مشغول حمایت از پاکسازی قومی و نسل‌کشی ۱.۲ میلیون کودک در غزه توسط ارتش اسرائیل هستید.»

فردی دیگر طی پستی عنوان داشت: «ظاهراً ربان زرد نشان‌گر سرطان کودکان است، چون کودکان در فلسطین از هیچ گونه سیستم بهداشتی و درمانی برخوردار نیستند زیرا اسرائیل مشغول بمباران آن‌هاست.»

همچنین شخص دیگری در پستی اظهار داشت: «البته که هیچ کس در شب گذشته حمایت خود را از فلسطین اعلام نکرد، اما گویا برای زدن ربان زرد بر روی سینه عجله داشتند.»

اما در این میان یکی از حاضرین در این مراسم، بازیگر بریتانیایی مصری، خالد عبدالله با زدن سنجاقی از کبوتر سفید بر روی سینه که در شهر بیت‌لحم (از شهرهای تحت اشغال رژیم صهیونیستی) ساخته شده حمایت خود را از مردم غزه و فلسطین اعلام کرد و خواستار آتش‌بسی فوری شد.

وی طی پیامی در شبکه ایکس عنوان داشت: «این سنجاق سینه از کبوتر سفید در شهر بیت‌لحم ساخته شده. هم‌اکنون سه ماه از کشتار و تخریب سنجش ناپذیر اسرائیل در غزه می‌گذرد. این اتفاق باید سریعاً متوقف شود. اولین اقدام باید آتش‌بسی همیشگی باشد.» او پست خود را با هشتگ آتش‌بس فوری به پایان رساند.

در این بین انتظار می‌رفت طی مراسم گلدن گلوب به بحران انسانی در غزه اعم از وخامت سیستم درمانی و نبود آب و غذا، حداقل یک اشاره جزئی شود، اما هیچ یک از معرفی‌کنندگان، برندگان و نه حتی مجری برنامه صحبتی در این رابطه انجام ندادند.

اتفاق نادر و عجیبی که در مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۳ رخ داد، چرخش تمرکز به سوی اوکراین همزمان با پخش ویدئویی از رئیس جمهور این کشور، ولادیمیر زلینسکی بود. او طی پیامی در این ویدئو از آمریکا و دولتش درخواست داشت تا به حمایت از کشور اوکراین در جنگ با روسیه ادامه دهند.

همزمان با انتشار این گزارش بیش از ۲۳ هزار فلسطینی در نوار غزه شهید شده‌اند که بیش از ۱۲ هزار نفر از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند و همزمان اسرائیل تلاش کرد تا به مثال همیشه با مظلوم نمایی و حضور در چهره نفراتی از افراد هالیوودی جنگ رسانه‌ای را در یکی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی جهان به نفع خود به پایان برساند.

منبع: تی آر تی ترکیه


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>