سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

ویژگی‌های سینمای مستقل ایران در یک ماهنامه سینمایی

24-No-59

صابر ابر و هومن سیدی در ماهنامه ۲۴ درباره ویژگی‌های سینمای مستقل ایران صحبت کردند.

صابر ابر و هومن سیدی در ماهنامه ۲۴ درباره ویژگی‌های سینمای مستقل ایران صحبت کردند.

سوره سینما- اکران فیلم «سیزده» به کارگردانی هومن سیدی و «همه چیز برای فروش» با بازی صابر ابر بهانه‌ی اصلی این گفت‌وگو بوده است. تصویر روی جلد این شماره به همین مناسبت به عکسی از این دو سینماگر جوان اختصاص یافته است.

در بخش سینمای ایران این شماره از مجله‌ی ۲۴ علاوه بر مرور چهره‌ها و بازیگرانِ ماه گزارش‌هایی درباره‌ی تغییرات سی‌و‌سومین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر، سیاه‌نمایی در سینما و سریال‌های جدید شبکه‌ی نمایش خانگی منتشر شده است. در بخش روی پرده‌ هم جواد طوسی، مهرزاد دانش، علی مصلح،‌ نسیم نجفی و هومن حاتمی نقد‌هایی بر فیلم‌های «همه چیز برای فروش»، «بیگانه»، «مستانه»، «چند مترمکعب عشق» و «سیزده» نوشته‌اند.

پرونده‌ی فیلمساز ماه: ریچارد لینک‌لیتر مهم‌ترین بخش صفحات سینمای دنیای شماره‌ی جدید مجله‌ی ۲۴ است. در این پرونده که به بهانه‌ی اکران فیلم «پسرانگی» آماده شده می‌توانید خواننده‌ی گفت‌وگو با لینک‌لیتر، مرور آثار او با یادداشت‌هایی از سعید عقیقی، آرش خوش‌خو، یحیی نطنزی، کریم نیکونظر، امیر پوریا، حسین عیدی‌زاده، کوثر آوینی، محسن آزرم مهرزاد دانش، علی مصلح، محمد وحدانی و نیما حسنی‌نسب باشید. نقد مجید اسلامی بر فیلم «پسرانگی»هم از دیگر بخش‌های این پرونده‌ی خواندنی و مفصل است.

پرونده‌ی بازیگر ماه این شماره از مجله‌ی ۲۴ به مرور کارنامه‌ی تیلدا سوئینتن اختصاص دارد. یادداشت‌هایی درباره‌ی ویژگی‌های این بازیگر متفاوت، تیلدا سوئینتن از زبان خودش، مرور نقاط عطف کارنامه‌اش و گفت‌وگویی خواندنی با او عناوین مهم‌ترین بخش‌های این پرونده‌ است. گزارش جشنواره‌ی فیلم لندن، معرفی ۱۰ فیلمسازی که تماشای فیلم‌هایشان صبوری می‌خواهد و بررسی فیلم‌های روی پرده از دیگر مطالب بخش سینمای دنیای این شماره است.

Cover-24-No-59

در بخش راهنما پرونده‌ای برای سریال «نیک» منتشر شده است. گزارش تولید این سریال پربیننده، گفت‌وگو با استیون سودربرگ کارگردان و کلایو اون بازیگر نقش اصلی سریال و یادداشت‌هایی به‌قلم کورش علیانی و کوثر آوینی را می‌توانید در این پرونده‌ بخوانید.

خاطرات راجر ایبرت از رابرت آلتمن، یادداشت اما تامسون درباره‌ی مایک نیکولز و یادی از موسیقی متن «لارنس عربستان» هم در بخش نوستالژی شماره‌ی جدید ۲۴ منتشر شده است. پرونده‌ی بازنگری فیلم «هر آنچه خدا مجاز می‌داند» داگلاس سیرک به همراه یادداشت‌هایی از لورا مالوی و امیر پوریا را هم می‌توانید در همین بخش بخوانید.

در بخش وبلاگ شماره‌ی دی‌ماه مجله‌ی ۲۴ هم آیدا احدیانی، فرنوش حبیب‌نژاد و امید بلاغتی یادداشتی‌هایی با موضوع «روزی که سینما نجاتم داد» نوشته‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>