سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب

«سینما کلاسیک» این هفته و نگاهی به کارگردان بزرگ آسیایی

kurosawa-akira

این هفته در برنامه «سینما کلاسیک» شبکه نمایش با پخش فیلم های «سالواتوره جولیانو»، «دودسکادن»، «خواب گناهکاران» ، «دنیای آپو»، «شطرنج باز»، «دست ها روی شهر» و «مزد ترس»، به خانه های شما می آید.

به گزارش سوره سینما ، «دودسکادن» و «خواب گناهکاران» دو فیلم از آثار آکیرا کوروساوا کارگردان شناخته شده ژاپنی، از فیلم های کمتر دیده شده این کارگردان است. «دودسکادن» محصول ۱۹۷۰ با وجود شکست تجاری در گیشه از نگاه منتقدان فیلم تقریبا موفقی بود و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان بود. فیلم به زندگی زاغه نشینان و فقرای جامعه ژاپن دارد و همین مسئله فیلم را به درامی سنگین تبدیل کرده است.

«خواب گناهکاران» محصول ۱۹۶۰ داستان کوئیچی نیشی با بازی توشیرو میفونه کارمند شرکتی است که به وسیله ازدواج با رئیس شرکت موقعیتی خوب برای رسیدن به ریاست شرکت پیدا می کند. اما کوئیچی افکاری در سر دارد که به داستان کارهای پشت پرده شرکت باز می گردد.

«سالواتوره جولیانو» و «دست ها روی شهر» اثر کارگردان ایتالیایی فرانچسکو رزی، «دنیای آپو» و «شطرنج باز» اثر ساتیاجیت رای کارگردان هندی و «مزد ترس» اثر هانری ژرژ کلوزوی فرانسوی از دیگر فیلم های این هفته سینما کلاسیک شبکه نمایش است.

«سینما کلاسیک» هر شب ساعت ۱ بامداد پخش و روز بعد ساعت ۷ و ۱۷ تکرار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>