سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۶ در ۶:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

بابک چمن‌آرا در برنامه‌ «آهنگ» از فراز و فرودهای قدیمی‌ترین فروشگاه ایران می‌گوید

babak-chaman-ara

در جدیدترین برنامه‌ی «آهنگ» بابک چمن‌آرا، مدیر انتشارات آواخورشید و فروشگاه بتهوون، مهمان این برنامه می‌شود تا درباره‌ی تمام فراز و فرودهای قدیمی‌ترین فروشگاه موسیقی ایران صحبت کند.

به گزارش سوره سینما، این فروشگاه برای اولین بار در سال ۱۳۳۲ توسط برادران چمن‌آرا (کریم، عباس، احد، و محسن) در مغازه‌ کوچکی در خیابان منوچهری تهران افتتاح شد. ده سال بعد از افتتاح، این فروشگاه به مغازه‌ای بزرگ‌تر در خیابان ولی‌عصر کمی بالاتر از تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، منتقل و به عنوان مرکزی فرهنگی برای همه علاقمندان به انواع سبک‌های موسیقی تبدیل شد. این فروشگاه در سال ۷۱ تعطیل شد و چندین سال بعد از آن بابک چمن‌آرا (فرزند محسن چمن‌آرا و برادرزاده‌ کریم چمن‌آرا) تصمیم گرفت مغازه‌ای که در جنب محل سابق فروشگاه بتهوون بود را به «مرکز موسیقی بتهوون» تبدیل کند. این فروشگاه از آن سال تاکنون با چندین اتفاق سرنوشت‌ساز همراه بوده است؛ اتفاقاتی که «بابک چمن‌آرا» بسیاری از آنان را برای اولین بار در برنامه‌ی زنده‌ی اینترنتی «آهنگ» بیان می‌کند.

«آهنگ» یک برنامه‌ تخصصی موسیقی است که سه‌شنبه‌ شب‌ها به صورت لایو اینترنتی (زنده) از تلویزیون اینترنتی تی‌وی‌نت به نشانی tvnet.ir با اجرای «بهرنگ تنکابنی» پخش می‌شود. این برنامه شامل بخش‌های گوناگونی از جمله اجرای زنده‌؛ گزارش از اجراهای روی صحنه، گفت‌وگو با هنرمندان حوزه‌های مختلف و همچنین آیتم‌هایی درباره‌ موضوعات روز موسیقی است و تلاش دارد با نگاهی متفاوت به آنچه در موسیقی امروز ایران می‌گذرد، بپردازد. تاکنون به ترتیب سهراب پورناظری، امید نعمتی، فردین خلعتبری و شهرداد روحانی، اردشیر کامکار، بهزاد عمرانی و علی مرادخانی مهمان برنامه آهنگ بودند.

“آهنگ” را می‌توان ادامه‌ نگاهی دانست که پیش از این در مجله‌ “فرهنگ و آهنگ” به سردبیری تنکابنی تجربه شده بود: “نگاهی تحلیلی به رویدادها و جریان‌های مهم موسیقی ایران و جهان”. در بخش گفت‌وگوی این برنامه با نگاهی چالشی با مهمانان به صورت بی‌پرده اما در فضایی دوستانه گفت‌وگو خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>