سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ مهر ۱۴۰۲ در ۷:۲۳ ب.ظ چاپ مطلب
دو جایزه جدید در گلدن گلوب امسال؛

جایزه تراشی زوری برای «باربی»؟!

Barbie

در شرایطی که «باربی» به شکل سنتی یک اثر سینمایی مورد پسند جشنواره‌ها به حساب نمی‌آید اما تغییرات ناگهانی گلدن گلوب باعث شد این اثر شانس بالایی برای کسب جایزه داشته باشد.

سوره سینما – گلدن گلوب در روزهای گذشته اعلام کرد که در هشتاد و یکمین دوره این مراسم، از دو بخش جدید شامل بهترین بلاک‌باستر و بهترین استندآپ کمدین رونمایی خواهد شد. با توجه به فروش بالای «باربی» این اثر شانس اصلی کسب جایزه به شمار می‌آید. احتمالاً برای بخش بهترین استندآپ کمدین سال هم نفراتی همچون جان مولینی، ترور نوآ و کریس راک به رقابت بپردازند.

گلدن گلوب در روز سه‌شنبه اعلام کرد که این دو جایزه در هشتاد و یکمین دوره این مراسم (۷ ژانویه ۲۰۲۴) اهدا خواهند شد، و در میان آثار و افراد مختلف، سازندگان «باربی» و خود شخص کریس راک مطمئناً هیجان‌زده هستند.

بخش جدید بهترین دستاورد سینمایی و باکس آفیس، شامل هشت نامزد می‌شود که «از میان پرفروش‌ترین و/یا پربازدیدترین فیلم‌هایی که حمایت گسترده‌ای از سوی مخاطبان در سطح جهانی دریافت کرده و محتوای خلاقانه و برجسته‌ای تولید کرده باشند» انتخاب خواهند شد. به بیان دقیق‌تر، فیلم‌هایی واجد شرایط خواهند شد که «در باکس آفیس به فروش کلی یا خالص ۱۵۰ میلیون دلار دست پیدا کنند، که ۱۰۰ میلیون دلار آن باید از فروش باکس آفیس داخل آمریکا باشد، و/یا به همان تناسب از منابع معتبر صنعت بازدید دیجیتال داشته باشند.» (در این میان، فیلم‌هایی که از ۲۲ نوامبر تا پایان سال تقویمی منتشر می‌شوند «می‌توانند بر اساس عملکردشان در باکس آفیس و/یا بازدید دیجیتال از منابع معتبر صنعت واجد شرایط شوند.»)

سرانجام، رای‌دهندگان گلدن گلوب «نامزدها و برنده را بر اساس بهترین عملکرد انتخاب خواهند کرد.» (صلاحیت برای این بخش مانعی برای حضور در دیگر بخش‌های جوایز اصلی نظیر بهترین فیلم درام یا موزیکال/کمدی نخواهد شد.)

دیگر بخش جدید، بهترین اجرای استندآپ کمدی در تلویزیون (مرسوم به بهترین استندآپ کمدین تلویزیون)، شامل ۶ نامزد خواهد شد که «حداقل ۳۰ دقیقه اجرای استندآپ کمدی در پلتفرم رسانه‌ای شناخته‌شده‌ای داشته باشند که شامل نقش‌آفرینی‌ها در سریال‌های تلویزیونی، سریال‌های کوتاه (یک فصلی)، سریال‌های آنتالوژی یا فیلم‌های سینمایی ساخته شده برای تلویزیون نمی‌شود (حساب‌های شخصی در فضای مجازی نیز به رسمیت شناخته نمی‌شوند).» تنها برنامه‌‌هایی که در طی سال تقویمی برای اولین بار در آمریکا پخش شده یا در دسترس ببیننده‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند، واجد شرایط خواهند بود.

هلن هونی، رئیس گلدن گلوب در بیانیه‌ای گفت: «گلدن گلوب تاریخی غنی از حمایت و تجلیل از آثار کمدین‌ها داشته، و ما بسیار خوشحالیم که از درخشش این افراد در کنار آثار سینمایی و تلویزیونی مطرح سال تقدیر کنیم.» «علاوه بر این، مفتخریم که از فیلم‌هایی تجلیل خواهیم کرد که با سخت‌کوشی و خلاقیت اثر بلاک‌باستری را تولید می‌کنند که از نظر هنری نیز شگفت‌آور هستند.»

تیم گری، معاون اجرایی گلدن گلوب افزود: «جایزه جدید دستاورد سینمایی و باکس آفیس، ورای تجلیل از پرفروش‌ترین و پربازدیدترین فیلم‌های سینمایی سال است. در میان جوایز سینمایی تاکنون بخشی به این فیلم‌ها اختصاص داده نشده، که باید بشود.»

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>