سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ آذر ۱۳۹۴ در ۲:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب
رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص):

آحاد مردم جامعه واقفان صندوق وقف جایزه مصطفی(ص) می‌شوند

jayeze-mostafa

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) از امکان اضافه شدن آحاد مردم جامعه به جمع واقفان صندوق جایزه مصطفی(ص) در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش سوره سینما به نقل از  ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی(ص)، حسین دباغیان رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) درباره اهمیت و نقش وقف در توسعه علمی و فناوری هر کشور گفت: امروزه بخش عمده ای از بودجه بسیاری از دانشگاه های بزرگ در اروپا و آمریکا از طریق وقف علمی تامین می شود. حتی در موارد متعدد دیگری نیز هزینه های ایجاد مراکز علمی به صورت کامل از این حوزه و از سوی واقفان علمی تامین می شود که دانشگاه استنفورد آمریکا از آن جمله است.

وی با اشاره به برگزاری همایش شرکت های حوزه سلامت (روز ۱۶ آذرماه) از سوی جایزه مصطفی(ص) افزود: صندوق موقوفات جایزه مصطفی(ص) درصدد ایجاد همکاری نزدیک و جذب موقوفات واقفین و سرمایه گذاری خیرین علمی جهت توسعه علمی و فناوری در سراسر جهان اسلام است که در حال حاضر سه شیوه فعالیت از طریق صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)، وقف اموال غیرمنقول و عواید حاصل از آن و صدور اوراق وقف و اوراق قرض الحسنه را دنبال می کند. در همین راستا دبیرخانه جایزه مصطفی‌(ص) امروز( ۱۶ آذرماه) تعدادی از موسسات و شرکت های حوزه دارو و سلامت را با همکاری وزارت بهداشت به نشستی دعوت کرده تا ضمن معرفی جایزه مصطفی(ص) و صندوق وقف جایزه تسهیلات ایجاد شده برای جذب منابع وقف علمی را به این شرکت ها معرفی کند.

دباغیان در پاسخ به سوالی مربوط به ساختار حقوقی صندوق وقف جایزه مصطفی(ص) ادامه داد: هیات موسس این صندوق متشکل از اعضای حقیقی دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، دکتر حسن ظهور مشاور رئیس فرهنگستان علوم ایران، دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، مهندس مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، دکتر محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، دکتر طهماسب مظاهری وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی، دکتر سعید سرکار رئیس ستاد توسعه فناوری نانو، دکتر جواد اژه ای نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا، دکتر حمیدرضا ربیعی رئیس مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف، و اعضای حقوقی صندوق توسعه فناوری های نوین، شرکت کارگزاری سهم آشنا، بانک قرض الحسنه رسالت، انجمن خیرین توسعه علم و فناوری ایرانیان و موسسه طرح و توسعه علم و فناوری ایرانیان اعضای ثابتی دارند. اما درباره پیوستن واقفان جدید به صندوق این جایزه تاکنون شرایط بیشتر برای چهره‌های سرشناس حوزه علم و فناوری فراهم بوده است. بدیهی است که این چهره ها می توانند سایر دانشمندان و علما را نیز به پیشرو بودن در زمینه وقف علمی ترغیب و تشویق کنند.

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) درباره ویژگی ها و شیوه های اجرایی صندوق وقف جایزه مصطفی(ص) توضیح داد: صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار با سرمایه اولیه ۵۰ میلیارد ریال تاسیس شد و چشم انداز تبدیل شدن به بزرگترین صندوق مالی در توسعه علمی و فناوری جهان اسلام را سرلوحه کار خود قرار داده است. همچنین هدف نهایی این صندوق افزایش سرمایه از محل جذب منابع وقف علمی از افراد و شرکت های دانش بنیان موفق جهان اسلام، مسلمانان و علاقه مندان به توسعه علم و فناوری در جهان است که امیدواریم این هدف طی مدت زمانی کوتاه در سراسر دنیا محقق شود.

وی با اشاره به برنامه های آتی صندوق وقف در همه گیری و گسترش آن در میان مردم سراسر جهان بیان کرد: شرایط پیوستن آحاد مردم نیز به جمع واقفان صندوق وقف جایزه مصطفی(ص) در آینده ای نزدیک مهیا می شود. اما تاکنون فرهنگستان ها, چهره های شاخص علمی و فرهنگی در اولویت بوده اند و در مرحله بعد شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران علمی در اولویت عضویت و حضور در جمع واقفان این صندوق قرار دارند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>