سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

اجرای نمایش «روایت فرزانه از جمعه ۱۴ آبان» در تئاترشهر

farzane 14 aban

نمایش «روایت فرزانه از جمعه ۱۴ آبان» به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین زیکساری و تهیه کنندگی مانفرد اسماعیلی از ۱۴ مهر در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

به گزارش سوره سینما، نمایش «روایت فرزانه از جمعه ۱۴ آبان» به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین زیکساری و تهیه کنندگی مانفرد اسماعیلی از ۱۴ مهر ۱۳۹۸ در مجموعه تئاتر شهر، تالار سایه روی صحنه رفته است.

در یادداشت کارگردان این نمایش آمده است: «یونگ در مقاله‌ای با نگاهی به اسطوره وتان یکی از خدایان اسکاندیناوی، تجلی این اسطوره را در هیتلر می‌یابد. در واقع کهن الگو‌ها از بین نمی‌روند بلکه در ناخودآگاه جمعی حضور دارند و در رفتار فرد یا رفتار جمعی ظهور پیدا می‌کنند. در طی تحقیقی در مورد مده آ کاراکتر نمایش اورپید در یونان باستان، نمونه مشابهی در همین نزدیکی‌ها یافتم که دلایل و انگیزه‌های مشابهی با کاراکتر مده آ داشت. و این شروعی شد برای نوشتن و آغاز این نمایش.»

نمایش «روایت فرزانه از جمعه ۱۴ آبان» از ۱۴ مهر تا ۱۰ آبان هر روز ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

محمدحسین زیکساری بازیگر، کمدین و کارگردان تئاتر و سینماست که تا پیش از این نمایش‌هایی همچون «آسایشگاه» و «چشم برهم زدن» را روی صحنه برده است. او در نقش دکتر کهنمویی در برنامه خندوانه به کارگردانی رامبد جوان به شهرت رسید. زیکساری فارغ‌التحصیل دکتری فلسفه هنر است.

دیگر عوامل نمایش «روایت فرزانه از جمعه ۱۴ آبان» عبارتند از: مجری طرح سید رسول حسینی، مدیر تولید سامان قاسمی، بازیگران: بیتا معیریان، مهرداد مصطفوی، بهاره ریاحی، پرهام یدالهی و باران وقت کاشانی، طراح صحنه: محمد حسین زیکساری، طراح لباس: نسرین خرمی، طراح گرافیک: هومن عین الهی، طراح صدا: نوید نودهقان، تیزر: نوید نودهقان، روابط عمومی و مدیر تبلیغات : نوید آغاز، گروه کارگردانی: کامیار دریاکناری، وحید سلیمی و الهام خزیراوی.