سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ بهمن ۱۳۹۴ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
کارگردان مستند «مشتی اسماعیل»؛

نمایش آثار در نقاط مختلف کشور، بهترین فعالیت عمار است / لزوم توجه جشنوره عمار به آموزش فیلمسازان

zamanpoor-kiasari

مهدی زمان‌پور کیاسری گفت: جشنواره عمار، علاوه بر این که ظرفیت‌ها و داشته‌های ما را نشان می‌دهد، به همان نسبت با صراحت از ضعف‌ها و مشکلات هم انتقاد می‌کند.

مهدی زمان‌پور کیاسری، کارگردان مستند «مشتی اسماعیل»، در گفت‌وگو با سوره سینما با اشاره به کیفیت خوب آثار جشنواره عمار گفت: موضوعی که امسال بیش‌تر از هر چیز دیگری باعث تعجب من شد، افزایش شرکت فیلمهای حاضر در بخش بین الملل عمار است تا جایی که اطلاع دارم در این دوره نزدیک به ۳۵۰۰ اثر شرکت کرده‌اند که این موضوع حتی در بهترین جشنواره های دنیا هم کم‌نظیر است و نشان می‌دهد جشنواره عمار به خوبی توانسته جایگاه خودش را تثبیت کند.

وی اظهار داشت: جشنواره عمار، علاوه بر این که ظرفیت‌ها و داشته‌های ما را نشان می‌دهد، به همان نسبت با صراحت از ضعف‌ها انتقاد می‌کند و همچنین بسیاری از سوژه‌ها و موضوعاتی را که فیلمسازان به دنبال آنها نمی روند یا این که در سینمای ایران به آنها توجه نمی‌شود، از طرف فیلمسازان جوان عمار دیده می شود.

برگزیده دومین جشنواره عمار بیان کرد: با توجه به این که در بسیاری از نقاط کشور سینما نداریم و رسانه ملی هم به این آثار بها نمی دهد، اکرانهای مردمی جشنواره عمار، باعث دیده شدن فیلم ها در شهرها، روستاها و نقاط دورافتاده کشور می شود که این امر که از جمله فعالیتهای خوب عمار است.

زمان‌پور کیاسری، در همین باره ادامه داد: فیلمساز، فیلم را برای دیده شدن می سازد، اگر اثرش دیده نشود یا فقط محدود به یک اکران محدود سینمایی شود نتیجه‌ای در برندارد، در چنین حالتی، اکران‌های مردمی جشنواره عمار، بهترین فعالیتی است که در این زمینه صورت می گیرد و آثار در بسیاری از جاهایی که سینما ندارند به نمایش درمی‌آیند.

وی با اشاره به این‌که جشنواره عمار در حال حاضر در روند صعودی قرار دارد، اظهار داشت: نوع فعالیت خاص جشنواره عمار که واقعا از جنس نیروهای مردمی ایجاد شده که بی هیچ‌ چشم‌داشتی کار می کنند، باعث جلب توجه مردم به آن شده است.

کارگردان مستند «مشتی اسماعیل» در پایان گفت: جشنواره عمار، باید ضمن بها دادن به فیلمسازان انقلابی و حزب الهی که خیلی از جشنواره‌ها، آنان را نادیده می گیرند، به آموزش و بهبود تکنیک آثار هم توجه کند، چرا که اگر تکنیک و فرم ضعیف باشد، به مرور باعث افت سطح جشنواره هم می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>