سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۱ ق.ظ چاپ مطلب

«بدون سقف» وارد مرحله پیش‌تولید شد/ نگاهی به معضلات اجتماعی گور خواب‌ها

bedoone-saghf

فیلم سینمایی «بدون سقف» به کارگردانی علیرضا اشکیانی با رویکرد پرداختن به معضلات گور خواب‌ها وارد مرحله پیش‌تولید شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط‌عمومی، پیش‌تولید فیلم سینمایی «بدون سقف» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا اشکیانی آغاز شد. این فیلم سعی دارد در ژانر اجتماعی و نگاهی انتقادی به زندگی گور خواب‌ها و زنان آسیب‌دیده جامعه بپردازد و پس از به پایان رسیدن مراحل تولید در جشنواره‌های داخلی و خارجی به نمایش درآید.

این فیلم داستان زندگی دختر جوانی به نام زهرا را روایت می‌کند که پناهگاهی برای زندگی جز داخل قبر ندارد و به گور خوابی کنار بی‌خانمان‌های دیگر روی می‌آورد و پیش‌تولید آن ظرف ۲ ماه آینده به پایان می‌رسد.

«بدون سقف» در دو لوکیشن اصلی فیلم‌برداری می‌شود که یکی از آن‌ها قبرهای ازپیش‌ساخته در منطقه بهشت‌زهرا تهران و دیگری مدرسه‌ای متروکه است.

سودابه جعفرزاد، عمران نذیرخان، مهردادخان، سامان اصغری، دنیل فیروزی، النا پور رحیم، امید رهبر، کیمیا مرادی، نگین عبادی، علی خسروی، حمیدرضا دولت‌آبادی، بابک مولایی، علی‌اکبر اخلاقی، پارمیدا علی یاری و حمیدرضا محمدی‌پور ازجمله بازیگرانی هستند که در این پروژه همکاری می‌کنند.

عوامل «بدون سقف» عبارت‌اند از: مدیر ارتباط رسانه‌ای: اسلامعلی کوچکی، مدیر تولید: امیرمحمدزندی، منشی صحنه: معصومه پورنورام، صدابردار:  مهدی محمدی فر، فیلمبردار: علی صفاری‌ها، گریم: الهام طهرانی، زهره صادقیان، صحنه و لباس: صباصادقی، محمدستاری سرایه داری، میلادملانوروزی، علی اصغرعباسی، کیان نوری، امیرمحمدسیدی و حمیدذبیح اللهی.

علیرضا اشکیانی پیش از این نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «کوچه باغ انار» را در کارنامه هنری خود دارد.