سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ آبان ۱۳۹۵ در ۴:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

کربلایی‌زاده: ویترین زیبای جشنواره‌ها، پخش مناسب فیلم و حمایت از فیلم‌ساز است

karbalayee

امیرکربلایی‌زاده گفت: باید مد نظر داشت که یک جشنواره همان‌طور که در اختتامیه آن ویترینی زیبا دارد باید در طول سال هم با برنامه‌ریزی در پخش و حمایت از فیلمسازان قدم بردارد.

به گزارش سوره سینما به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، امیر کربلایی زاده بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه در هزاره سوم اصل بر ایجاز و اختصار است و باید پاسخ‌گویی به نیاز مخاطب را در کوتاه ترین زمان مد نظر قرار دهیم، گفت: فیلم های این جشنواره که در آن، زمان نقشی تعیین کننده دارد، نشان می دهد که اگر کارگردان توانایی و خلاقیت داشته باشد حتی در ۱۰۰ ثانیه هم منظور خود را می تواند برساند و نیازی نیست تا حتما فیلم بلند بسازد.

وی ادامه داد: در دوره فعلی که ذخیره اطلاعات و پخش فیلم ها در دنیا تغییر پیدا کرده است باید سعی شود تا از شبکه های اجتماعی و فرصت های پخش در سطح اجتماع هم غافل نبود و بستر لازم را برای تماشای همگان فراهم کرد.

بازیگر مجموعه «معمای شاه» موفقیت فیلم های این جشنواره را در درایت و ذکاوت کارگردان دانست و در این خصوص اظهار داشت: کارگردان نقش خیلی مؤثری در میزان موفقیت این فیلم ها دارد و حتماً باید مدیریت زمان را بلد بوده و از ایده خوبی برخوردار باشد؛ چون این فیلم ها برخلاف فیلم های بلند ویژگی روایت گونه ندارند و باید از تطویل در آن ها پرهیز شود.

وی تأکید کرد: در کنار خلاقیتی که یک فیلم‌ساز در ساخت فیلم ۱۰۰ ثانیه ای باید داشته باشد، نقش عوامل کار هم خیلی مهم است و باید تیمی حرفه ای در این زمینه وی را همراهی کنند تا حاصل کار بهتری به ثمر برسد.

بازیگر فیلم سینمایی «امروز» کشف استعداد و توجه به فیلم‌سازان جوان که مدنظر برگزار کنندگان این جشنواره است را فی النفسه خوب توصیف کرد و پیشنهاد داد: ۱۱ دوره برگزاری یک جشنواره نشانگر موفقیت آن است و شاید خاستگاه بسیاری از فیلم‌سازن مستقلی که به صورت حرفه ای کار می کنند از برگزیده شدن در همین جشنواره بوده است. ولی باید مد نظر داشت که یک جشنواره همان طور که در اختتامیه آن ویترینی زیبا دارد باید در طول سال هم با برنامه ریزی در پخش و حمایت از فیمل‌سازان قدم بردارد.

کربلایی زاده در این خصوص اظهار داشت: باید سعی شود تا فضایی مساعد برای اکران و نمایش عمومی آثار ارزشمند کوتاه جدا از جشنواره های داخلی و خارجی پیدا کرد. اگر این گونه نشود، فقط در جشنواره ها شاهد نمایش این آثار خواهیم بود که دراین زمان کوتاه، تعداد و طیف مخاطبان بسیار محدود بوده و تأثیرگذاری آن بسیار محدود و تا جشنواره بعد فراموش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>